Nowogrodziec: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów wraz z przyłączami, w ramach projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia
Numer ogłoszenia: 28805 - 2013; data zamieszczenia: 22.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: HYDRO-TECH SP. Z O. O. , ul. Młyńska 3a, 59-730 Nowogrodziec, woj. dolnośląskie, tel. (075) 734 96 00, faks (075) 734 96 15.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów wraz z przyłączami, w ramach projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszej Umowy jest wykonywanie nadzoru nad robotami budowlanymi w ramach Kontraktu, polegającego w szczególności na świadczeniu usług doradczych oraz podejmowania czynności związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją Kontraktu. 2. Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi Kontraktu w Warunkach Kontraktowych dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego według FIDIC (Międzynarodowa Federacja Inżynierów Konsultantów - Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils) - RED FIDIC BOOK, 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999) - wydawnictwo SIDIR oraz zgodnie z polskim prawem przy realizacji Projektu pn.: Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia, finansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 3. Do zakresu prac objętych Umową należą w szczególności: a) Kontrola i nadzór nad realizacją robót budowlanych; b) Kontrola kosztów inwestycji i rozliczenie inwestycji; c) Zarządzanie projektem. 4. Przedmiot zamówienia składa się z następujących zadań: (1) Zadanie I Budowa kanalizacji sanitarnej w Parzycach (2) Zadanie II Budowa kanalizacji sanitarnej w Milikowie (3) Zadanie III Budowa kanalizacji sanitarnej na ul. Morelowej i Wiśniowej w miejscowości Milików (4) Zadanie IV Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Nowogrodźcu wraz z przyłączami a) Podzadanie 1 Budowa sieci wodociągowej w Nowogrodźcu b) Podzadanie 2 Budowa kanalizacji sanitarnej w Nowogrodźcu c) Podzadanie 3 Budowa przyłączy wodociągowych w Nowogrodźcu (5) Zadanie V Budowa tranzytu kanalizacji sanitarnej łączącego m. Zebrzydowa z m. Parzyce (6) Zadanie VI Budowa kanalizacji sanitarnej w Zebrzydowej (7) Zadanie VII Budowa kanalizacji sanitarnej w Gościszowie (8) Zadanie VIII Budowa przyłączy kanalizacyjnych w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów Zakres rzeczowy Kontraktu na roboty budowlane: I. Sieć kanalizacyjna 1. w m. Nowogrodziec - kanały grawitacyjne o średnicy 250-160 długość 4150 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 225-63 długość 510 m, - przepompownie sieciowe 2 szt, - przepompownie przydomowe 4 szt. 2. w m. Parzyce - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 5550 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 160-63 długość 2670 m, - przepompownie sieciowe 7 szt, - przepompownie przydomowe 4 szt. 3. w m. Zebrzydowa - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 6120 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 125-63 długość 3480 m, - przepompownie sieciowe 5 szt, - przepompownie przydomowe 3 szt. 4. w m. Milików - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 8310 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 110-63 długość 1910 m, - przepompownie sieciowe 6 szt, - przepompownie przydomowe 7 szt. 5. w m. Gościszów - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 1230 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 90-63 długość 980 m, - przepompownie sieciowe 2 szt, - przepompownie przydomowe 8 szt. RAZEM sieć kanalizacyjna - kanały grawitacyjne o średnicy 250-160 długość 25360 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 225-63 długość 9550 m, - przepompownie sieciowe 22 szt, - przepompownie przydomowe 26 szt. II. Sieć wodociągowa w m. Nowogrodziec o średnicy 160-32 i długości 4390m III. Przyłącza wodociągowe w m. Nowogrodziec o długości 850 m i ilości 71 szt IV. Przyłącza kanalizacyjne w m. Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów o długości 10460 i ilości 435 szt. Do zakresu obowiązków Inżyniera będzie należało w szczególności: - pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego; - pełnienie funkcji Inwestora zastępczego, w szczególności w zakresie określonym w art. 18 ust. 1 p. 3), 4) i 5) oraz ust. 2 Ustawy Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.); - pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego; - zarządzanie finansowe; - bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym; - mediacja i rozjemstwo w sporach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych; - nadzorowanie umowy o sprawowanie przez projektanta Nadzoru Autorskiego; - pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt (JRP) - przygotowanie informacji i dokumentacji niezbędnej do złożenia Wniosku o Płatność Końcową Projektu oraz rozliczenia Projektu w zakresie finansowym, rzeczowym i uzyskania efektów ekologicznych, - prowadzenie rozliczeń finansowych z Wykonawcą robót (PŚP) w sposób umożliwiający: o podział kosztów na kwalifikowane i niekwalifikowane o utworzenie środków trwałych na zakończenie projektu tj. rozliczanie kosztów projektu w podziale na przyszłe środki trwałe - prowadzenie dokumentacji związanej z budową przyłączy w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych przyłączy (lokalizacja, obmiary, szkice, protokoły, koszty itp.) - monitorowanie dokonanych płatności na rzecz podwykonawców robót przez Wykonawcę robót, - prowadzenie rozliczenia robót drogowych (odtworzenie nawierzchni) z weryfikacją zgodności zakresu robót z decyzjami zajęcia pasa drogowego. TERMIN REALIZACJI 1. Termin wykonania Przedmiotu Umowy obejmuje przewidywany okres do czasu wydania Świadectwa Wykonania dla Robót lub Odcinka po upływie Okresu Zgłaszania Wad Wykonawcy robót budowlanych dla ostatniego najdłużej trwającego Kontraktu na Roboty. Przewidywany termin wykonania przedmiotu niniejszej Umowy - 31.05.2015 r. 2. Inżynier dołoży wszelkich starań, aby rzeczowa realizacja projektu została zakończona w nieprzekraczalnym terminie a) dla zadań o nr od I do VII określonych w § 2 ust. 4 do dnia 30.11.2014 roku, b) dla zadania o nr VIII określonego w § 2 ust. 4 do dnia 30.04.2015 roku. 3. Przewidywany Okres Zgłaszania Wad tj. okres zgłaszania wad w Robotach lub Odcinku ustalony w Kontrakcie na roboty: a) dla zadań o nr od I do VII określonych w § 2 ust. 4 wynosić będzie 4 miesiące od zakończenia robót budowlanych tj. od 01.12.2014 do 31.03.2015 r. b) dla zadania o nr VIII określonego w § 2 ust. 4 wynosić będzie 1 miesiąc od zakończenia robót budowlanych tj. od 01.05.2015 do 31.05.2015 r. 4. Inżynier Kontraktu rozpocznie wykonywanie Przedmiotu Umowy od dnia podpisania Umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ, która zostanie przesłana Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.50.00.00-3, 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.63.13.00-3, 66.17.10.00-9, 72.21.24.11-3, 72.26.30.00-6, 79.11.10.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni do złożenia ofert, zobowiązani są zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 20.000,00 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1; 2) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru; 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; 4) lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; 5) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Zamawiający wymaga, aby w wykazie wskazać tylko te usługi, które Zamawiający ma wziąć pod uwagę przy ocenie spełnienia warunków udziału; 6) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; 7) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 8) w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu również aktualny odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Wykonawca za spełnienie wymagań podmiotowych, określonych przez Zamawiającego może otrzymać maksymalną ilość punktów równą 60, w tym za: 1. Kryterium podmiotowe nr 1 - Wiedza i doświadczenie - 50 punktów 2. Kryterium podmiotowe nr 2 - Potencjał techniczny - 10 punktów 3. Kryterium podmiotowe nr 3 - Potencjał kadrowy - 0 punktów - z uwagi na ocenę spełnia - nie spełnia 4. Kryterium podmiotowe nr 4 - Sytuacja ekonomiczna i finansowa - 0 punktów - z uwagi na ocenę spełnia -nie spełnia. Zamawiający do składania ofert zaprosi maksymalnie 5 wykonawców, którzy otrzymają z oceny złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu największą ilość punktów to jest najwyższą ocenę. W sytuacji, kiedy więcej niż 5 wykonawców uzyska taką samą ilość punktów lub na piątym miejscu z taką samą ilością punktów ( = oceną) znajdzie się więcej niż jeden wykonawca - Zamawiający wybierze tych Wykonawców lub tego Wykonawcę, który w kryterium podmiotowym nr 1 - Wiedza i doświadczenie wykaże zrealizowane usługi na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań o największej długości nadzorowanej budowy sieci kanalizacyjnej łącznie dla wszystkich zadań wymienionych w załączniku nr 4, które Zamawiający będzie brał pod uwagę przy ocenie spełnienia warunku udziału. Zamawiający zsumuje wszystkie długości wykonanej sieci kanalizacji sanitarnej (w tym kanalizacja grawitacyjna i rurociągi tłoczne wraz z odgałęzieniami i przyłączami). Następnie utworzy listę rankingową Wykonawców wg długości wykonanej sieci kanalizacyjnej i do udziału w postępowaniu zaprosi tych Wykonawców, którzy uzyskają najwyższe lokaty w rankingu. Łączna liczba zaproszonych Wykonawców wyniesie 5. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu (to jest 5) - Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. 1. Wyjaśnienia treści wniosków 1) Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. 2) Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. 2. Sprawdzanie powiązań kapitałowych 1) Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, istniejących między przedsiębiorcami, w celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. 2) Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji. 3) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp. 3. Sprawdzanie wiarygodności 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny wniosków wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 2) Przedstawienie przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych mających wpływ na wynik postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, niezależnie od innych skutków przewidzianych prawem. 4. Weryfikacja zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia 1) Zamawiający w toku oceny wniosków, na podstawie przełożonego wniosku wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zweryfikuje zdolność Wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. 2) Wykonawca, który nie wykaże spełnienia warunków udziału w postępowaniu, podlega wykluczeniu na podst. art. 24 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp. 5. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami 1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. 2. Zamawiający dopuszcza przekazywanie powyższych dokumentów faksem. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Formę pisemną dochowuje się poprzez osobiste złożenie dokumentu w siedzibie spółki Hydro-Tech sp. z o.o. ul. Młyńska 3a w Nowogrodźcu albo przesłanie listu poleconego. W tym przypadku datą złożenia oświadczenia woli jest data wpływu oryginału dokumentu na wskazany wyżej adres.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie istotne zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Inżyniera Kontraktu, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiana powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Uzasadnienie zmiany powinno zawierać opis korzyści z tytułu dokonania zmiany oraz opis skutków zmian, tj. zmiana terminu i/lub wynagrodzenia lub brak prawa do takich zmian. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzona notatka podpisana przez obie strony. 3. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Inżyniera Kontraktu, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: a) konieczności zmiany terminu realizacji Umowy na roboty budowlane, co może spowodować konieczność przedłużenia terminu wykonania Umowy. b) w przypadku, gdy realizacja robót budowlanych przedłuży się ponad okres obowiązywania Umowy lub okres udzielonej gwarancji na roboty budowlane będzie dłuższy niż okres obowiązywania Umowy, termin realizacji Umowy w zakresie czynności nadzoru w okresie gwarancji na roboty budowlane ulegnie przedłużeniu, o okres realizacji tych czynności. c) zmiana danych podmiotowych dotyczących Inżyniera Kontraktu, lokalizacji siedziby biura Inżyniera Kontraktu. d) zmiany danych osobowych - zmiany osób (kluczowego personelu), e) zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich. f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy; g) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Inżynier Kontraktu stroną, w tym Wykonawcą robót budowlanych lub instytucjami nadzorującymi realizację Projektu, w ramach, którego realizowany jest niniejszy przedmiot umowy. h) konieczna stanie się modyfikacja harmonogramu wykonywania usług. 4. Zmiany mogą dotyczyć: a) zmiany terminu realizacji Umowy (wydłużenia lub skrócenia), b) zmiany terminów płatności, c) zmiany sposobu wykonania umowy, d) zmiany parametrów narzędzi i urządzeń, e) zmian w organizacji wykonania przedmiotu umowy, f) zmiany zakresu umowy, g) zmiany podatków i opłat, w tym stawki VAT; h) zmiany terminu rękojmi, i) zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, j) zmian osobowych. 5. Dopuszcza się możliwość zmiany na etapie realizacji zamówienia podmiotów trzecich, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, za pomocą, których Inżynier Kontraktu wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu, np. w sytuacji ogłoszenia jego upadłości. W takim przypadku zaproponowany nowy Podwykonawca, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy Podwykonawca. 6. Wszystkie postanowienia opisane w niniejszym paragrafie stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w formie aneksu do Umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie w formie oświadczenia woli obu stron, pod rygorem nieważności zmiany. 7. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie wymaga aneksu: a) zmiana w zakresie zawartości Protokołów, Raportów itp., która może być dokonana na pisemne polecenie Zamawiającego, b) zmiana postanowień Umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, c) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), d) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami e) Zmiana personelu zaakceptowana przez Zamawiającego nie stanowi zmiany postanowień Umowy o ile nie spowoduje obniżenia jakości wykonywanej Usługi, a jej skutki finansowe mieszczą się w wynagrodzeniu Inżyniera Kontraktu określonym w § 3 ust 3 Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazane Wykonawcom zaproszonym do złożenia oferty.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Hydro-Tech sp. z o.o., ul. Młyńska 3a, 59-730 Nowogrodziec.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia nr POIS.01.01.00-00-186-09 jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na podstawie umowy nr POIS.01.01.00-00-186-09-00. Zakres rzeczowy związany z niniejszym postępowaniem nie jest objęty umową, Zamawiający złożył wniosek o rozszerzenie zakresu rzeczowego umowy o dofinansowanie. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie, która została wybrana (wraz z podatkiem od towarów i usług). Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie później niż w dniu podpisania umowy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak